Web Analytics Made Easy - Statcounter
Neler yeni

Foruma hoş geldin, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız.

Türkiye'nin En Büyük Chery Topluluğu!

"CheryForum.NET" tüm "Chery" konularını ele alır ve "Chery" hakkında her tür bilgiye rahatça ulaşma ve sorunuza
cevap bulma olanağı tanır. Katılım ve kullanım tamamen ücretsiz olup, tamamıyla gönüllü üyelerin bir araya gelerek oluşturduğu bir platformdur!

Vites çeşitleri

  • Konbuyu başlatan admin
  • Başlangıç tarihi
  • Cevaplar 0
  • Görüntüleme 208

admin

Admin
Katılım
25 May 2023
Mesajlar
8,238
Çözümler
3
Aldığı Beğeni
21
Konum
Kocaeli
Manuel Vites Nasıl Kullanılır?


Manuel vitesli araba kullanmak, şehir içi ve şehir dışı fark etmeksizin birçok sürücü için birçok avantaj sunar. Eğer bir sürücü, manuel vitesli araba sürmeyi öğrenmek istiyorsa, bu yazı ona yardımcı olacaktır.

Araba kullanmaya başlamak için, öncelikle debriyaj pedalını ayağınızla iterek dişli kutusunu boşta konuma getirin. Daha sonra, arabanın motorunu çalıştırın ve ayağınızı devir desteği pedalından çekerek boşta olan dişli kutusunu çalıştırın. Şimdi, önceki pedala bastığınız kadar debriyaj pedalına basın ve sağ elinizle vites kolu yuvasını tutarak ikinci vitese geçin.
VitesHız Aralığı
1 0-20 km/s
2 20-40 km/s
3 40-60 km/s

Bir sonraki vites değişikliği için gaz pedalına basın ve debriyaj pedalından ayak kaldırarak yeni dişli kutusuna geçin. Böylece, aracınızın hızını arttırın. Tüm vites değişikliklerinde ayağınız debriyaj pedalı üzerinde olmalıdır. Yavaşlayacak veya duracak herhangi bir durumda, ayağınız debriyaj pedalı üzerinde olmalı ve dişli kutusu boşta konumuna getirilmelidir.

Manuel vitesli araba kullanırken, vites önerilen hız aralığında kullanılmalıdır. Vites değiştirme hızı, araba sürülüş şartlarına göre de değişebilir. Araba sürüş tecrübesi arttıkça, vites değiştirme zamanı da daha doğru bir şekilde belirlenebilir.
Otomatik Vites Nedir?


Otomatik vites, araçların sürücü tarafından manuel olarak değiştirilmesi gerekmeksizin otomatik olarak vites değiştirme işlemini gerçekleştiren bir vites kutusu sistemidir. Otomatik vites arabalar, sürüşü daha kolay hale getirir, özellikle yoğun trafikte veya uzun mesafeli yolculuklarda yoruculuğu azaltır.

Otomatik vites kutusu, aracın yüksekliği, hızı ve motor hızı gibi değişkenlere göre vites değiştirir. Sürücü, fren ve gaz pedalına basarak hızlı bir şekilde ileri veya geri hareket eden bir araçta otomatik vites kutusu, aracın hızına uygun bir şekilde vites değiştirerek süreci kolaylaştırır.

Otomatik vites kutusu, sadece D (drive) modunda kullanılmaz. Otomobilin hızına veya sürüş koşullarına uygun diğer modlar da mevcuttur. Sürüş koşullarına uyacak şekilde, örneğin dağlık arazi, kaygan yollar, çekiş kaybı gibi durumlarda farklı modlar seçilebilir.
Düz Vitesli Araçlar Nasıl çalışır?


Düz Vitesli Araçlar Nasıl çalışır?

Bir vites kutusu, aracın gücünü iletmek ve hızını kontrol etmek için vites oranını değiştiren bir mekanizmadır. Düz vitesli araçlar, vites değiştirme işlemini manuel olarak gerçekleştiren araçlardır. Sürücü, aracı yavaşlatmak veya hızlandırmak için, debriyaj pedalı ve vites topuzu kullanarak vites değiştirme işlemini gerçekleştirir.

Vites kutusu, mekanik bir bağlantı sayesinde motorla arasındaki ilişkiyi kontrol eder ve vites oranını değiştirerek motor gücünü aracın tekerleklerine aktarır. Vites değiştirme işlemi, debriyaj pedalının boşaltılması ve vites topuzuyla şanzıman arasındaki parça değiştirme işlemiyle gerçekleştirilir.
Vites NumarasıHız Aralığı
1 0-25 km/h
2 25-50 km/h
3 50-75 km/h
4 75-100 km/h
5 100 km/h ve üzeri

Bir vites kutusu, aracın hızını kontrol etmek için hassas bir şekilde tasarlanmıştır. Vites kutusu ayrıca güç aktarma organına (dişli kutusuna) bağlanır. Bu, aracın düzgün bir şekilde ilerlemesini sağlar. Aracın hangi vitesle hareket etmesi gerektiği sürüş koşullarına ve hızına bağlıdır. Ayrıca, yanlış vites seçimi ve yanlış kullanım, araca zarar verebilir ve mekanik sorunlara neden olabilir. Bu nedenle, düz vitesli araçların kullanımında dikkatli olmak çok önemlidir.
  • Sürücü, düz vitesli araçlar için debriyaj ve vites kullanımını öğrenmeli ve uygulamalıdır.
  • Doğru vitesi seçmek, aracın performansını ve yakıt tüketimini etkiler.
  • Vites kutusunun bakımı düzenli olarak yapılmalıdır. Eksiklikler vites değiştirme işlemini zorlaştırabilir veya ortaya çıkabilecek sorunları artırabilir.
Yarı Otomatik Vites Arabalar Hakkında Bilinmesi Gerekenler


Yarı otomatik vites araçlar, son yıllarda giderek yaygınlaşan bir vites kutusu türüdür. Araçların kullanımı kolaydır ve özellikle şehir içinde trafikte zaman kazandırır. Ancak, her ne kadar otomatik vitesli gibi kolaylıklar sunsa da, bazı detayları ile ilgilenilmesi gereken bir vites kutusu türüdür.

Bir yarı otomatik vitesli araçta, vites değiştirme işlemi (manüel vites gibi) sürücü tarafından gerçekleştirilir, ancak debriyaj pedalına basmak zorunda değildir. Bunun yerine, araç üzerinde bulunan şanzımanın kontrol düğmeleri veya kumandası ile vites değiştirme işlemi gerçekleştirilir.
Kontrol TipiÖzellikleri
Sürgülü Manuel Kontrol Aracın vites kolu üzerinde, yana doğru hareketli bir sürgülü kontrol düğmesi bulunur.
Yarı Otomatik Kumanda Kenara yerleştirilmiş bir kumanda ile vites değiştirme işlemi gerçekleştirilir.
Düğme Kontrolü Araç gösterge panelinde bulunan bir dizi düğme ile vites değiştirme işlemi gerçekleştirilir.

Yarı otomatik vitesli bir aracı kullanmak, ilk başta biraz garip gelebilir, ancak bir süre kullanıldıktan sonra rahatlıkla kullanılabilir hale gelecektir. Ayrıca, debriyaj pedalına basma ihtiyacı olmadığı için sürücülerin sol ayakları daha rahat olacaktır.

Ancak, yarı otomatik viteslerin düzgün kullanımı için, sürücülerin teknik bilgi sahibi olması gerekmektedir. Örneğin, aracın minimum vites hızlarının bilinmesi ve önemli olan bir diğer konu da aracın devir saati ve motor performansını doğru bir şekilde okuyabilmektir. Bu tür vites kutularının uzun ömürlü olması için, periyodik bakımların düzenli bir şekilde yapılması da önemlidir.

Yarı otomatik vitesli araçlar hakkında bilgi sahibi olmak, sürücülerin bu tür araçları daha rahat kullanmalarını sağlayacaktır. Ancak, yine de bu tür araçlarla ilk kez tanışacak sürücülerin öncelikle teknik bilgi sahibi olması ve bir uzman eşliğinde pratik yapması önerilir.
CVT Ve DSG: Vites Kutusu Seçenekleri


Arabaların vites kutusu, araç performansı ve sürüş deneyimi üzerinde oldukça etkilidir. DSG ve CVT vites kutusu seçenekleri ise günümüzde oldukça popüler hale gelmiştir.

DSG, Volkswagen tarafından geliştirilmiş çift kavramalı vites kutusu sistemidir. Dört ileri, beş ileri, altı ileri ve sekiz ileri olmak üzere farklı vites sayılarına sahip olan DSG vites kutusu, hızlı ve akıcı vites geçişleri sunar. Otomatik vites kutusuna göre daha fazla yakıt tasarrufu sağlar ve daha sportif bir sürüş deneyimi sunar.

CVT ise sürekli değişken şanzıman anlamına gelmektedir. Tek bir vites dişlisine sahip olan bu sistem, sürekli değişen vites oranları sayesinde sürekli olarak motoru en optimum devir aralığında tutar. Bu da yakıt tüketimini minimize eder. CVT vites kutusu, otomatik vites kutusundan daha yumuşak bir sürüş deneyimi sunar ve daha sessiz bir çalışma sağlar.
Vites Kutusu TürleriAvantajlarıDezavantajları
DSG Hızlı ve sportif sürüş deneyimi, daha fazla yakıt tasarrufu Maliyetli, tamir ve bakımı zor
CVT Daha fazla yakıt tasarrufu, daha sessiz çalışma Daha az sportif sürüş hissi, sıcaklığa bağlı performans değişiklikleri

Her iki vites kutusu seçeneği de farklı avantaj ve dezavantajlarına sahip olmakla birlikte, tercih edilecek olan sistem araç kullanıcısının ihtiyaçlarına ve tercihlerine göre belirlenmelidir. Bu nedenle araç alırken vites kutusu seçeneği de dikkatli bir şekilde incelenmelidir.
Vites Oranları Ve Hesaplama Yöntemleri


Vites Oranları Ve Hesaplama Yöntemleri

Bir aracın performansını etkileyen en önemli etkenlerden biri vites oranlarıdır. Vites oranlarının doğru bir şekilde hesaplanması, aracın tüm fonksiyonlarını en etkili şekilde kullanmasını sağlayacaktır. Vites oranları, aracın motor gücüne, dişli sayısına ve aracın maksimum hızına bağlı olarak belirlenir. Otomotiv endüstrisinde yüksek mukavemetli alaşımlar kullanılarak üretilen dişliler ve şanzımanların geliştirilmesi sayesinde, vites oranları ve hesaplamaları daha da optimize edilmiştir.

Vites Oranlarının Hesaplanması

Vites oranlarının hesaplanması, aracın motor gücüne ve maksimum hızına bağlıdır. Öncelikle, aracın maksimum hızı belirlenir. Daha sonra, dişli sayıları ve dişli oranları hesaplanır. Genellikle, araçların dişli sayıları, idler dişliler hariç olmak üzere çift sayıdadır. Örnek olarak, aracın dişli sayısı 40 ve maksimum hızı 200 km/sa ise, dişli oranı 5 olarak hesaplanabilir.

Vites Oranlarının Fonksiyonları
VitesOranFonksiyonu
1. vites 3.5 Araç hareket etmek için kullanılır
2. vites 2.5 Yavaş yavaş hızlanma için idealdir
3. vites 1.8 Normal sürüş işlevi için kullanılır
4. vites 1.2 Yolculuk sırasında yakıt tasarrufu sağlar
5. vites 1.0 En yüksek hızda ve performansta çalışır

Vites oranları, genellikle aracın hızını etkiler. Daha yüksek vites oranları, daha yüksek bir maksimum hıza sahip olurken daha düşük vites oranları, daha yüksek bir ivmeye sahip olur. Ayrıca, vites oranlarının doğru bir şekilde hesaplanması, aracın yakıt verimliliğini artırır ve daha uzun bir ömür sağlar.

Vites oranları ve hesaplamaları, araçların hem performans hem de yakıt verimliliği açısından büyük bir öneme sahiptir. Bu nedenle, hesaplamaların doğru bir şekilde yapılması ve düzenli bakımının yapılması, aracın tüm fonksiyonlarını en verimli şekilde kullanmasını sağlar.
Vites Bakımının Önemi Ve Sık Yapılan Hatalar


Vites Bakımının Önemi

Araba sahipleri arabalarının motor, fren ve tekerleklerine önem verirler, ancak vites kutusu bakımı genellikle göz ardı edilir. Oysaki vites kutusu, aracın diğer parçaları kadar önemlidir ve düzenli bakımı yapılmazsa aracın performansını etkileyebilir. Vites kutusunun iyi çalışması, aracın güvenliği ve konforu açısından da önemlidir.

Bakım yapılmayan bir vites kutusu, araç sahibine pek çok sorun çıkarabilir. Bunların bazıları şunlardır:
  • Vites geçişinin zorluğu
  • Vites kutusu gürültü yapması
  • Vites değiştirilirken aracın sarsılması
  • Vites kutusundan kötü koku yayılması

Sık Yapılan Hatalar

Birçok sürücü, vites kutusu bakımının önemini bilmediği için bu konuda yanlış uygulamalar yapabiliyor. Bu hatalar, vites kutusunun ömrünü kısaltabilir ve aracın performansını düşürebilir. İşte sık yapılan hatalar:
HataOlumsuz Etkisi
Vites kutusu yağı zamanında değiştirilmemesi Vites kutusunun aşınması, vites geçişinin zorlaşması
Hatalı yağ kullanımı Vites kutusunun çalışmasını etkileyebilir, arızalara neden olabilir
Vites geçiş hızlarına uygun olmayan kullanım Vites kutusunun erken aşınması, aracın performansını düşürür
Vites kutusu filtresinin düzenli değiştirilmemesi Vites kutusunun aşınması, aracın performansını düşürebilir

Yukarıdaki hataların yapılmaması için, araç sahiplerinin vites kutusu bakımını düzenli olarak yaptırmaları gerekir. Eğer vites kutusu ile ilgili bir sorun yaşıyorsanız, aracın vites kutusundaki yağın ve filtrenin kontrol edilmesi, gerekliyse değiştirilmesi için bir servise başvurmanız önemlidir. Böylece aracınızın vites kutusu ömrünü uzatır, güvenliği ve konforu artırırsınız.
 
Tüm sayfalar yüklendi.

Forumdan daha fazla yararlanmak için giriş yapın yada üye olun!

Forumdan daha fazla yararlanmak için giriş yapın veya kayıt olun!

Üye ol

Forumda bir hesap oluşturmak tamamen ücretsizdir.

Üye ol
Giriş yap

Eğer bir hesabınız var ise lütfen giriş yapın

Giriş yap

Bu konuyu görüntüleyenler

Benzer konular

Tema düzenleyici

Tema özelletirmeleri

Grafik arka planlar

Granit arka planlar