Web Analytics Made Easy - Statcounter
Neler yeni

Foruma hoş geldin, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız.

Türkiye'nin En Büyük Chery Topluluğu!

"CheryForum.NET" tüm "Chery" konularını ele alır ve "Chery" hakkında her tür bilgiye rahatça ulaşma ve sorunuza
cevap bulma olanağı tanır. Katılım ve kullanım tamamen ücretsiz olup, tamamıyla gönüllü üyelerin bir araya gelerek oluşturduğu bir platformdur!

Şarj dinamosu arızası nasıl anlaşılır?

  • Konbuyu başlatan Mehmet
  • Başlangıç tarihi
  • Cevaplar 0
  • Görüntüleme 70

Mehmet

Admin
Katılım
25 May 2023
Mesajlar
8,236
Çözümler
2
Aldığı Beğeni
20
Konum
Kocaeli
çarpmalı Test İle Kontrol Edin.


çarpmalı Test İle Kontrol Edin

Bir araç satın aldınız ve ilk kontrollerinizi yapmanız gerekiyor. Bu kontrollerden biri de çarpmalı test yapmaktır. çarpmalı test, aracın çarpışma sonrası yenilenmemiş bölgelerindeki farklılıkları tespit etmek için kullanılır. Bu testi yapmak için, araçta herhangi bir hasar olup olmadığını görmek için aşağıdaki adımları takip edebilirsiniz:

Adım 1: Araçla çarpışan hiçbir şey olmamışsa, sadece kaputu açın.

Adım 2: Kaputu açtıktan sonra, motor bölmesindeki herhangi bir bölgeye dokunmayın. Motor soğuk olmalıdır.

Adım 3: Bir çekiç veya benzeri bir nesne kullanarak, aracın ön ve arka kısımlarında bulunan donanım elemanlarına dokunun. Bu işlem sırasında dikkatli olun. Böylece ne ısırıldığınızdan emin olabilirsiniz. Dokunduğunuz her eleman aynı sertlikte ve neşriyatta olmalıdır. Bu şekilde, aracın herhangi bir çarpışma sonrası hasar almış olup olmadığını kontrol edebilirsiniz.
Yanmayan Farlarınızı Kontrol Edin.


Yanmayan Farlarınızı Kontrol Edin

Arabanızın farları, güvenli sürüşünüz için en önemli parçalardan biridir. Ancak, zamanla farlarınızda arızalar oluşabilir ve bunlardan biri de farların yanmamasıdır. Bu durum, sürüş güvenliğinizi riske sokabilir. Bu nedenle, farlarınızın çalışması için periyodik kontroller yapmanız önemlidir.

Bir arabanın farları farklı bileşenlerden oluşur – ampuller, sigorta, röleler ve kablo bağlantıları. Farınızın yanmaması durumunda, önce ampullere bakmanız gerekir. Ampullerin yanmış olması muhtemel bir sorundur ve bunları kolayca değiştirebilirsiniz.

Ampullerin işe yaraması durumunda, sorunun sigortadan kaynaklanabileceğini kontrol edebilirsiniz. Sigorta yanmışsa, farlar çalışmayacaktır. Böyle bir durumda, sigortayı değiştirerek sorunu çözebilirsiniz.
Olası Sorun Alanıçözüm Önerisi
Ampuller Ampulleri kontrol edin ve gerekiyorsa değiştirin.
Sigortalar Sigortaları kontrol edin ve gerekiyorsa değiştirin.
Röleler Röleleri kontrol edin ve gerekiyorsa değiştirin.

Farların yanmamasının bir diğer nedeni de rölelerin arızalanmasıdır. Röleler araç elektroniğinde güç yönlendirmesi yapan yardımcı parçalardır. Aracınızın farlarının çalışmasındaki sorunu rölelerde görüyorsanız, bunları değiştirerek sorunu çözebilirsiniz.

Farlarınızın çalışmaması aracınızın geniş bir elektriksel sorundan kaynaklanıyor olabilir. Bu durumda, şarj sistemi ve voltaj regülatörünü kontrol etmeniz gerekebilir. Bunları kontrol ederek, farların düzgün çalışmasını sağlayabilirsiniz.

Yanmayan farlar ciddi bir sorundur ve sürüş güvenliğinizi tehlikeye atabilir. Bu nedenle, aracınızın farlarını düzenli olarak kontrol etmeniz ve sorunları hemen çözmeniz önemlidir. Bu küçük kontroller, sizin için büyük bir fark yaratacaktır.
Arızalı Röleleri Kontrol Edin.


Araba sahipleri sık sık aracının arızalarını kontrollerini yaparak erken müdahalede bulunmayı tercih ederler. Ancak bazı durumlarda aracınızın arızasını tespit etmek oldukça zor olabilir.

Bu noktada, aracınızda olası bir arızanın nedenini belirleyebilmek için arabanızın araç testlerini yaptırmanız gerekir. Arızalı röleler, arabalar için en yaygın sorunlardan biridir. Arabanızın aküsü, ısınma ve soğuma sistemlerine bağlı olan röleler, küçük fakat önemli parçalardır.

Aracınızın rölesinin arızalı olup olmadığını kontrol etmek için birkaç adım izlemeniz gerekiyor. İlk olarak, motorunuzu çalıştırın ve aracınızın farlarını açın. Farlarınızın yanıp sönmesi gerekiyor ve bu süreçte röleler çalışıyor olacaktır. Ancak farlarınız yanıp sönmediğinde, aracınızın röleleri arızalı olma ihtimali yüksek olabilir.
Adım 1: Öncelikle aracınızın farlarını açın.
Adım 2: Farlarınızın yanıp sönmesini bekleyin.
Adım 3: Farlarınızın yanıp sönmediğini kontrol edin.

Aracınızın röleleri arızalı ise, hemen bir tamirciye ya da uzman birine danışmanız sizin açınızdan faydalı olacaktır. Seyahat ederken aracınızda oluşabilecek her türlü problem, güvenliğinizi tehdit edebilir. Bu nedenle, aracınız belli aralıklarla kontrol edilerek arızaların erken tespit edilmesi gereklidir.

Unutmayın, işlevini yerine getiremeyen röleler, mekanik bileşenler olarak aracınızın herhangi bir parçasının arızalanmasına neden olabilir. Bundan dolayı röleler gibi küçük gibi görünen ayrıntılar bile çok önemlidir. Bu yüzden, aracınızın bakım ve onarımına yeterli zaman ayırın ve periyodik olarak kontroller yaparak, aracınızda oluşabilecek herhangi bir sorunu önceden tespit edin.
Akü Şarj Durumunu Kontrol Edin.


Araçlarımızın en önemli parçalarından biri olan aküler, aracın çalıştırılabilmesi için gereklidir. Ancak, zamanla akülerin şarjı tükenir ve ömrü tamamlanır. Bu nedenle, aracınızın aküsünü düzenli olarak kontrol etmeniz gerekir.

Akü şarj durumunu kontrol etmek için birçok yöntem bulunmaktadır. Bunlardan en yaygın olanı, bir voltmetre kullanmaktır. Voltmetre ile akünün şarj durumunu ölçebiliriz. Akü tamamen şarj edildiğinde, gerilim 12.6 ila 12.7 volttur. Eğer gerilim 12 voltnun altına düşerse, akünün şarjı düşük demektir.
  • Bir diğer yöntem ise, aracın marşını çalıştırmaktır. Eğer aracın marşı zor çalışıyorsa, büyük ihtimalle akü şarjı düşüktür. Bu durumda, aküye harici bir kaynaktan şarj vererek tekrar kullanabilirsiniz.
  • Ayrıca, akü terminallerinin kirlenmesi de şarj sorununa neden olabilir. Bu nedenle, terminalleri düzenli olarak temizlemek ve temizlik sonrası terminalleri tekrar sıkıca bağlamak önemlidir.
Şarj DurumuGerilim
Tam Şarj 12.6-12.7V
Normal Şarj 12.4-12.5V
Yarı Şarj 12.0-12.2V
Şarj Edilmeli 11.9V ve altı

Akü kontrolü yaparken, akülerin yaşlanması ve ömrünün tamamlanması da göz önünde bulundurulmalıdır. Eğer akü ömrünü tamamlamışsa, tekrar şarj etmek çözüm olmayacaktır. Bu nedenle, akünün değiştirilmesi gerekebilir.
Alternatör Kayışını Kontrol Edin.


Alternatör kayışı bir aracın şarj sistemi için oldukça önemlidir. Bu kayışın işlevi, alternatörden gelen gücü kullanarak aracın bataryasını şarj etmek için bulunmaktadır. Ancak, aracınızın alternatör kayışında bir problema varsa, sisteminizin etkili bir şekilde çalışmasını engelleyebilir ve bataryanın da şarjını etkileyebilir. Dolayısıyla, aracınızın alternatör kayışını düzenli olarak kontrol etmek önemlidir.
Kayışın Görünüşünü Kontrol Edin:
  • Kayışın üstünde gözle görülür çatlaklar varsa veya kesilmiş gibi görünüyorsa, değiştirilmesi gerekebilir.
  • Kayışın üzerindeki çatlaklar, havlamanın aşınmasından veya uzun süreli kullanımdan kaynaklanabilir.
Kayışın Sıkılığını Kontrol Edin:
  • Kayışın gevşek olması, alternatörün güç üretimini etkileyebilir.
  • Kayışın sıkılık seviyesi doğru değilse, kayışı ayarlamak veya değiştirmek gerekebilir.
Kayışın Yaşını Kontrol Edin:
  • Kayışın ömrü yaklaşık 50.000-60.000 mil arasındadır.
  • Kayışın yaşı, zayıflamasına veya gevşemesine neden olabilir. Bu nedenle, kayışın yaşı hakkında bilgi edinmek önemlidir.

Alternatör kayışı kontrolü, aracınızın sağlığı açısından oldukça önemlidir. Büyük bir arıza ile karşılaşmamak için kayışın düzenli olarak kontrol edilmesi ve değiştirilmesi önemlidir. Bu sayede, aracınızın şarj sisteminin doğru bir şekilde çalışmasını sağlayabilirsiniz.
Voltaj Regülatörünü Kontrol Edin.


Voltaj Regülatörünü kontrol etmek, aracınızın elektrik sistemini korumak için önemlidir. Regülatör, akünün doğru şekilde şarj edilmesini sağlayarak, aracınızın sürüş performansını artırır. Bu nedenle, regülatör düzgün çalışmadığında, aracın elektrik sistemi de bozulabilir. Bu yazıda, Voltaj Regülatörünü kontrol etmek için izlenecek basit adımları açıklayacağız.

Adım 1: Aracın motorunu çalıştırın ve voltmetreyi akünün üzerine bağlayın. Voltmetredeki okumalar normalde 13 ila 14 volt arasında olmalıdır. Eğer okuma düşükse, ya da hiç okuma yoksa, regülatör arızalı olabilir.

Adım 2: Aracın motorunu kapattıktan sonra, regülatörün bulunduğu yeri belirleyin. Regülatör, genellikle aracın arka tarafında, motor kapağının altında yer alır.
Regülatörün Bulunduğu Yerler:
Tampon Yapısı – Ön Kaput Altı Ön Göğüs – Radyatör Yanı
Ön Panel – Direksiyon Kolonu Üzerinde Arka Panel – Bagaj Ortasında

Adım 3: Regülatörün bağlantılarını kontrol edin. Regülatörün bağlantıları yıpranmış, gevşek veya oksitlenmiş olabilir. Herhangi bir hasar veya korozyon varsa, regülatör değiştirilmelidir.

Adım 4: Regülatörün çalışmasını kontrol edin.
  • Araç çalıştırıldığında, voltmetindeki okuma artmalıdır. Eğer voltmetredeki okuma artmazsa, regülatör arızalıdır.
  • Araç çalışırken farlarınız parlaksa, regülatör doğru çalışıyor demektir. Farlarınızın ışığı donuk veya sönük ise, regülatör arızalı olabilir.

Bu adımlar, Voltaj Regülatörünün nasıl kontrol edileceğini ayrıntılı bir şekilde açıklar. Düzenli aralıklarla Voltaj Regülatörünü kontrol etmek, aracınızın uzun ömürlü olmasını sağlayabilir.
Şarj Sistemi Testi Yapın.


Aracınızın sorunsuz bir şekilde çalışması için, şarj sisteminin düzgün bir şekilde çalışması gerekiyor. Şarj sistemi, batarya ve diğer sistemlerin düzgün bir şekilde çalışabilmesi için gereklidir. Şarj sisteminin işlevini yerine getirip getirmediğini kontrol etmek, aracınızın güvenliği için de oldukça önemlidir.

Şarj sistemi testi yaparken, öncelikle voltmetre kullanmanız gerekir. Voltmetre, aracınızdaki akünün voltajını ölçerek şarj sisteminin doğru bir şekilde çalışıp çalışmadığını kontrol etmenizi sağlar. Voltmetreyi aracın pozitif (+) ve negatif (-) terminallerine bağladıktan sonra, motoru çalıştırın ve voltajı ölçün. Akünün voltajı 12,6 volttan daha düşükse ve motor çalışıyorsa, aracınızın şarj sistemi düzgün çalışmıyor demektir.
  • Bir diğer şarj sistemi test yöntemi, farların parlaklığını kontrol etmektir. Aracınızın farlarını açın ve hızlıca gaz verin. Farların parlaklığı artarsa, şarj sisteminizin doğru bir şekilde çalıştığını söyleyebilirsiniz.
  • Fakat farların parlaklığı artmazsa veya herhangi bir değişiklik olmazsa, bir arıza söz konusu olabilir. Bu durumda, şarj sisteminin farklı bileşenlerini kontrol etmelisiniz. Örneğin alternatör kayışını ve volta regulatorüne bakabilirsiniz.
  • Alternatör kayışı gevşek veya kopuksa, aracınızın şarj sistemi doğru bir şekilde çalışmayacaktır. Ayrıca voltaj regülatörünün doğru bir şekilde çalışması da şarj sisteminin doğru bir şekilde çalışması için gereklidir.
Bileşençalışma Durumu
Akü Voltajı 12,6 Volt veya daha yüksek
Alternatör Kayışı Sıkı ve hasarsız
Voltaj Regülatörü Doğru bir şekilde çalışıyor

Aracınızın şarj sistemi herhangi bir sorun çıkarırsa, bir uzmana danışmanız en iyisidir. Uzmanlar, şarj sistemindeki sorunları tespit edebilir ve doğru bir şekilde çözebilirler. Bu sayede, aracınızın güvenliği ve sağlıklı bir şekilde çalışması sağlanabilir.
 
Tüm sayfalar yüklendi.

Forumdan daha fazla yararlanmak için giriş yapın yada üye olun!

Forumdan daha fazla yararlanmak için giriş yapın veya kayıt olun!

Üye ol

Forumda bir hesap oluşturmak tamamen ücretsizdir.

Üye ol
Giriş yap

Eğer bir hesabınız var ise lütfen giriş yapın

Giriş yap

Bu konuyu görüntüleyenler

Benzer konular

Tema düzenleyici

Tema özelletirmeleri

Grafik arka planlar

Granit arka planlar