Web Analytics Made Easy - Statcounter
Neler yeni

Foruma hoş geldin, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız.

Türkiye'nin En Büyük Chery Topluluğu!

"CheryForum.NET" tüm "Chery" konularını ele alır ve "Chery" hakkında her tür bilgiye rahatça ulaşma ve sorunuza
cevap bulma olanağı tanır. Katılım ve kullanım tamamen ücretsiz olup, tamamıyla gönüllü üyelerin bir araya gelerek oluşturduğu bir platformdur!

Motosiklet ile viraja nasıl girilir?

  • Konbuyu başlatan Mehmet
  • Başlangıç tarihi
  • Cevaplar 0
  • Görüntüleme 73

Mehmet

Admin
Katılım
25 May 2023
Mesajlar
8,236
Çözümler
2
Aldığı Beğeni
20
Konum
Kocaeli
Virajın Özellikleri Ve Tipleri


Viraj, araçların yolda dönüş yaparken takip ettiği bir yoldur. Araçların virajlarla karşılaşması kaçınılmazdır ve bu nedenle sürücülerin virajları anlaması ve ona uygun bir şekilde tepki vermesi önemlidir. Her virajın kendine özgü özellikleri ve tipleri vardır. Bu bilgiler, sürüş sırasında dikkatli ve güvenli bir şekilde viraj alma konusunda yardımcı olabilir.

Bazı viraj tipleri, 90 derecelik köşeler veya daha sıkı dönüşlerdir. Bu tür virajlara “keskin virajlar” adı verilir. Diğer taraftan, daha uzun ve daha gevşek virajlar, “yumuşak virajlar” olarak bilinir. Sürücüler, viraj tiplerine farklı şekillerde tepki vermeli ve uygun sürüş tekniğini kullanmalıdırlar.

Virajın özellikleri, virajın sertliği, uzunluğu, eğimi ve ne kadar açılı olduğu gibi faktörlere bağlıdır. Örneğin, keskin bir virajda sürücüler daha düşük bir hızda sürmeli ve daha sıkı bir dönüş yapmak için direksiyonu daha fazla döndürmelidirler. Diğer taraftan, daha uzun ve daha gevşek bir virajda, sürücüler daha yüksek bir hızda dönüş yapabilirler ve daha geniş bir yarıçapta dönebilirler.
VIRAJIN ÖZELLİKLERİ VE TİPLERİ
Keskin virajlar 90 derecelik köşeler veya daha sıkı dönüşler
Yumuşak virajlar Daha uzun ve daha gevşek virajlar

Kısacası, araç sürerken, birçok faktör yolculuğun seyrini etkiler. Bunlar arasında virajların özellikleri ve tipleri de vardır. Sürücüler, virajları anlayarak, doğru sürüş tekniğini kullanarak ve arabalarını kontrol altında tutarak, güvenli bir şekilde viraj almalarını sağlayabilirler.
Sürüş Hızının Belirlenmesi


Sürüş Hızının Belirlenmesi aracın hızını etkileyen birçok faktör içerir. Bu faktörler arasında yol koşulları, trafik, araç özellikleri ve sürücünün dikkati yer almaktadır. İyi bir sürüş hızı, sürücünün ve yol kullanıcılarının güvenliği için önemlidir.

Sürücülerin uygun bir sürüş hızı seçmeleri için çeşitli ipuçları vardır. Öncelikle, trafik koşullarını gözlemlemek önemlidir. Yol üstünde ne kadar trafik olduğuna ve ne tür trafiğin olduğuna dikkat edilmelidir. Özellikle yoğun trafikte, sürücüler daha düşük bir hızda gitmelidir.

Diğer bir faktör, yol koşullarıdır. Islak ve kaygan yollar, sürüş hızını etkileyebilir. Bu tür koşullarda, daha düşük bir hızlı gitmek önemlidir. Ayrıca, yüksek rüzgarlı havalarda da hız en azından biraz azaltılmalıdır.
  • Yol koşullarına ve trafik durumuna göre uygun bir sürüş hızı seçin.
  • Araç özelliklerini göz önünde bulundurun.
Araç ÖzelliğiSürüş Hızını Etkiler
Lastik kalitesi Daha yüksek kaliteli lastikler daha yüksek hızlar için uygundur.
Araç ağırlığı Daha ağır araçlar daha düşük hızlarda daha güvenli bir sürüş sağlar.
Süspansiyon Daha iyi süspansiyonlu araçlar daha yüksek bir hızda daha rahattır.

Araç özelliklerinin yanı sıra, sürücü de sürüş hızını etkileyebilir. Dikkat dağıtmayan, rahat ve dikkatli bir sürüş daha yüksek bir sürüş hızıyla gidebilir. Özellikle uzun sürüşlerde, sürücüler mola vermeli ve dinlenebilirler.

Sonuç olarak, sürüş hızı birçok faktörden etkilenir ve sürücülerin güvenli bir sürüş için bunları hesaba katması gerekir. Trafik, yol koşulları, araç özellikleri ve sürücü dikkati, uygun bir sürüş hızı seçmek için dikkate alınması gereken faktörlerdir.
Giriş Noktasının Tespiti


Giriş noktası, araba sürerken takip etmek istediğiniz bir yarışta önemlidir. Hangi giriş noktasının seçileceği, yarışın çıktığı yüzey tipine, yarış pistine, aracın gücüne ve sizin sürüş tarzınıza bağlıdır. Doğru giriş noktası seçimi, sürüşünüzü daha hızlı ve verimli hale getirir.

Giriş noktasını belirlerken dikkate alınması gereken en önemli faktör, viraj özelliği ve tipidir. Arabanın hızı, yarış pistinin şekli, virajın açısı ve genişliği de bu faktörler arasındadır.

Bu faktörlerin yanı sıra, bir araştırma yaparak yolunuz üzerindeki en iyi giriş noktasını bulabilirsiniz. Bu araştırma, uygulamalı olarak pistte deney yaparak veya uzman sürücülerden bilgi alarak yapılabilir.
Uygun giriş noktası seçimi için dikkat edilmesi gerekenler:Neden Önemlidir:
Viraj özelliği/ tipi Doğru giriş noktası seçimi, yarışta hız kazandırır.
Yarış pistinin şekli ve yüzeyi Giriş noktası seçiminin doğru yapılmadığı durumlarda, arabayı kaydırmadan tutmak zor olabilir.
Uzman sürücülerden bilgi almak Deneyimli sürücüler, yeni pistlerde arabanın sürüş tarzı hakkında fikir verebilirler.

Bütün bu faktörlere dikkat etmek, doğru giriş noktasını belirlemek için önemlidir. Doğru seçim, yarışta hızlanmanıza, daha çabuk ve verimli bir şekilde sürmenize yardımcı olur.
Vites Düzenlemesi Ve Frenleme


Vites düzenlemesi ve frenleme, araç sürüşü sırasında oldukça önemli faktörlerdir. Düzenli bir vites geçişi yapmak, yakıt tüketimini azaltırken motorun ömrünü de uzatır. Frenleme ise özellikle acil durumlarda hayat kurtarıcı olabilir. Ancak bu iki faktörün kullanımı da oldukça dikkat gerektirir.

Vites geçişlerinin düzenli yapılması, hem yakıt tüketimini azaltırken hem de motor ömrünü uzatır. Araba kullanırken, vitesler arasında uygun bir şekilde geçiş yapmak oldukça önemlidir. Bu nedenle uygun hızda sürmek, vites düzenlemesi yaparken de dikkat edilmesi gereken bir husustur.

Frenleme ise araç sürüşünde en önemli faktörlerden biridir. Özellikle acil durumlarda, doğru fren kullanımı hayat kurtarıcı olabilir. Fren pedalına ani bir şekilde basarak, aracın hızını yavaşlatmak, mümkün olduğunca kısa sürede durmaya yardımcı olabilir. Ancak fren yaparken, aracın kaymasına neden olmamak için çok ani değil, yavaşça ve kararlı bir şekilde fren yapılmalıdır.
Vites Düzenlemesi ve Frenleme
1. Vites düzenlemesi yaparken uygun hızda sürmek oldukça önemlidir.
2. Araç sürüşünde frenleme en önemli faktörlerden biridir. Özellikle acil durumlarda fren kullanımı hayat kurtarıcıdır.
3. Fren yaparken çok ani değil, yavaş ve kararlı bir şekilde fren yapılmalıdır.
Beden Konumunun Ayarlanması


Beden konumunun ayarlanması, doğru bir sürüş tekniği için oldukça önemlidir. Aracınızın direksiyon hakimiyeti, yol tutuşu ve kontrol edilebilirliği, beden konumunuzun doğru şekilde ayarlanmasıyla doğrudan ilişkilidir. Bu nedenle, sürüş esnasında beden konumunuza dikkat etmelisiniz.

Beden konumunuzu doğru ayarlamak için, öncelikle sürücü koltuğunuzu doğru konuma getirmelisiniz. Sürücü koltuğu, başınızı ve belinizi desteklemeli ve eliniz direksiyonda iken kolayca kavrayabileceğiniz bir konumda olmalıdır.

Elinizin direksiyonda olması için direksiyonun yüksekliğini de ayarlamalısınız. çoğu aracın direksiyonunda, direksiyon yüksekliğini değiştirmek için bir kolu bulunur. Bu kolu kullanarak direksiyon yüksekliğinizi kendinize uygun hale getirebilirsiniz.
  • Beden konumunuzun doğru ayarlanması, güvenli ve rahat bir sürüş sağlar.
  • Sürücü koltuğu belinizi ve başınızı desteklemelidir.
  • Direksiyon yüksekliği de el konumunuzu belirler.
FaydalarıGereksinimleriÖneriler
Beden konumunun doğru ayarlanması, uzun süreli sürüşlerde gerginliği azaltır. Sürücü koltuğunun baş ve bel desteği ile direksiyon yüksekliğinin ayarlanması gereklidir. Beden konumunuzu, sürüş sırasında sık sık kontrol edin ve gerekliyse ayarlamalar yapın.
Yol Tutuşuna Etki Eden Faktörler


Yol tutuşu, araç sürüşü sırasında dengenin korunmasında önemli bir rol oynar. Ancak yol tutuşu, pek çok faktöre bağlıdır. Bu faktörlerin başında lastikler ve yol yüzeyi gelir.

Lastikler: Lastikler, aracın üzerinde bulunan tek temas noktasıdır ve bu nedenle yol tutuşu üzerinde büyük bir etkiye sahiptirler. Lastiklerin sağlamlığı, desenleri ve hava basıncı, sürücünün yol tutuşuna karşı alabileceği tedbirler arasında yer alır.
  • Lastiklerin sağlamlığı, patlama olasılığını azaltırken, sürüş sırasında lastiklerin adeta parçalanması gibi durumlarla karşılaşılmasını önler.
  • Lastiklerin desenleri, aracın yol yüzeyi ile temasını arttırarak yol tutuşunu arttırır.
  • Doğru hava basıncı, lastiklerin daha uzun ömürlü olmasını sağlar ve bu sayede yol tutuşunu korur.

Yol yüzeyi: Yol yüzeyi de yol tutuşunu etkileyen önemli bir faktördür. Yol yüzeyinin pürüzlü olması, lastiklerin yol yüzeyi ile temasını azaltarak yol tutuşunu olumsuz yönde etkileyebilir. Ayrıca ıslak ve buzlu yollarda yol tutuşu düşer bu durumlarda daha düşük süratlerde gitmek gereklidir.
FaktörEtkisi
Lastiklerin sağlamlığı Patlama olasılığını azaltır, sürüş sırasında lastiklerin adeta parçalanması gibi durumlarla karşılaşılmasını önler.
Lastiklerin desenleri Yol yüzeyi ile teması artırarak yol tutuşunu arttırır.
Doğru hava basıncı Lastiklerin daha uzun ömürlü olmasını sağlar ve bu sayede yol tutuşunu korur.
Yol yüzeyi Yol yüzeyinin pürüzlü olması, lastiklerin yol yüzeyi ile temasını azaltarak yol tutuşunu olumsuz yönde etkileyebilir. Ayrıca ıslak ve buzlu yollarda yol tutuşu düşer ve daha düşük süratlerde gitmek gereklidir.
Doğru Viraj çıkışı Ve Hızlanma


Doğru viraj çıkışı ve hızlanma, herhangi bir araç sürücüsünün öncelikli hedefidir. Ancak, hızlı viraj çıkışı sırasında dengesiz bir araç kontrolü, tehlikeli sonuçlar doğurabilir.

Bu nedenle, doğru viraj çıkışı ve hızlanma için sürücülerin birkaç önemli faktöre dikkat etmeleri gerekmektedir. Bunlar arasında, virajın derecesi, hız, yol yüzeyi, lastik kalitesi ve frenleme sistemi yer almaktadır.
Virajın Derecesiİdeal Hız
Düşük viraj derecesi 50-60 km/sa
Orta dereceli viraj 40-50 km/sa
Yüksek viraj derecesi 30-40 km/sa

Ayrıca, doğru viraj çıkışı ve hızlanma esnasındaki beden konumu da oldukça önemlidir. Sürücüler, virajdan çıkarken aracın şekil değiştirdiğini ve daha yüksek bir merkezkaç kuvveti oluşturduğunu göz önünde bulundurmalıdır. Bu nedenle, beden konumu yana doğru eğilerek, merkezkaç kuvvetinin dengelenmesine yardımcı olur.
  • Doğru viraj çıkışı ve hızlanma için gerekli olan diğer bir faktör de frenleme sistemidir. Sürücüler, viraj öncesinde frenlerini yerinde kullanarak, viraj çıkışında daha iyi bir hızlanma yakalayabilirler.
  • Vites düzenlemesi de doğru hızlanma için oldukça önemlidir. Sürücüler, hızlanma sırasında vites değiştirirken, uygun vitesi tercih etmelidir. Böylece, araç daha iyi bir hızlanma elde eder ve yakıt verimliliği artar.
  • Yol tutuşuna etki eden faktörler de doğru viraj çıkışının önemli faktörlerindendir. Islak ve kaygan yollar, lastik kalitesine bağlı olarak aracın yol tutuşunu etkileyebilir. Bu nedenle, sürücülerin araçlarını düzenli olarak kontrol etmeleri ve lastiklerini değiştirmeleri gerekmektedir.

Doğru viraj çıkışı ve hızlanma, sürücülerin dikkatli bir şekilde planlama ve hareket etme becerilerine dayanır. Bu faktörlerin hepsine uyum sağlayarak, her sürücü güvenli ve keyifli bir sürüş deneyimi yaşayabilir.
 
Tüm sayfalar yüklendi.

Forumdan daha fazla yararlanmak için giriş yapın yada üye olun!

Forumdan daha fazla yararlanmak için giriş yapın veya kayıt olun!

Üye ol

Forumda bir hesap oluşturmak tamamen ücretsizdir.

Üye ol
Giriş yap

Eğer bir hesabınız var ise lütfen giriş yapın

Giriş yap

Bu konuyu görüntüleyenler

Benzer konular

Tema düzenleyici

Tema özelletirmeleri

Grafik arka planlar

Granit arka planlar