Web Analytics Made Easy - Statcounter
Neler yeni

Foruma hoş geldin, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız.

Türkiye'nin En Büyük Chery Topluluğu!

"CheryForum.NET" tüm "Chery" konularını ele alır ve "Chery" hakkında her tür bilgiye rahatça ulaşma ve sorunuza
cevap bulma olanağı tanır. Katılım ve kullanım tamamen ücretsiz olup, tamamıyla gönüllü üyelerin bir araya gelerek oluşturduğu bir platformdur!

Kışın otomatik araç nasıl kullanılır?

  • Konbuyu başlatan Mehmet
  • Başlangıç tarihi
  • Cevaplar 0
  • Görüntüleme 81

Mehmet

Admin
Katılım
25 May 2023
Mesajlar
8,236
Çözümler
2
Aldığı Beğeni
20
Konum
Kocaeli
Kış Şartlarına Uygun Lastik Kullanımı


Kış aylarında sürüş koşulları oldukça zorlu olabilir. Özellikle yağmur ve kar yağışları sonrası yollar kaygan hale gelir. Bu nedenle araçların kış şartlarına uygun hale getirilmesi gerekmektedir. Bu noktada, en önemli parçalardan biri de lastiklerdir. Kış şartlarına uygun lastik kullanmak, güvenli sürüş açısından son derece önemlidir.

Kış lastikleri, diğer lastiklere göre daha kısa fren mesafesi sağlar ve kaygan zeminde daha iyi yol tutuşu imkanı sunar. Bu sayede sürüş güvenliği artar. Kış lastikleri, özellikle kış şartlarının daha sert geçtiği bölgelerde mutlaka kullanılması gereken bir lastik çeşididir.

Kış lastikleri, genellikle özel olarak üretilir. Lastiklerin yapısında kullanılan hamur bileşenleri, daha düşük sıcaklıklarda da esnek kalmalarına olanak tanır. Böylece lastikler daha iyi yol tutuş ve daha iyi frenleme performansı gösterirler. Kış lastikleri, genellikle üzerindeki \”M+S\” ibaresi ile tanımlanırlar ve kış lastiği olarak satışa sunulurlar.
Kış LastikleriYaz Lastikleri
Kış şartlarında daha iyi çekiş Yaz şartlarında daha iyi çekiş
Daha kısa fren mesafesi Daha uzun fren mesafesi
Daha iyi yol tutuşu Daha az yol tutuşu

Kış şartlarına uygun lastik kullanarak, sürüş güvenliğini arttırmak mümkündür. Kış lastikleriyle birlikte doğru hava basıncı, düzenli lastik kontrolü ve takibi de yapılmalıdır. Bu sayede olası bir kazanın önüne geçilmiş olur.
Düşük Hızda Bekleme Ve Fren Mesafesi


Düşük hızda bekleyip fren mesafesi konusu, araç kullanırken sıklıkla karşılaştığımız önemli bir konudur. Bekleme ve fren mesafesinin uzunluğu genellikle araç hızı ile doğru orantılıdır. Bu nedenle düşük hızlar için bu mesafelerin daha kısa olması önemlidir. Özellikle trafik yoğunluğu olan yerlerde, ışık lambalarının ardından bekleme süresi uzayabilir. Bu durumda sürücüler, araçlarının hızını azaltarak beklemeli ve her zaman yeterli mesafede durmalarını sağlamalıdır.

Özellikle yağışlı havalarda fren mesafesi daha da uzayabilir. Bu nedenle, araç hızını düşürmeli ve dikkatli bir şekilde sürülmelidir. Aracın fren sistemi de düzenli olarak kontrol edilmelidir. Özellikle kış aylarında, karlı ve buzlu yollarda fren mesafeleri daha belirgin bir şekilde uzayabilir. Bu nedenle, doğru lastik seçimi yapmak ve kış lastiklerini tercih etmek önemlidir.
HızBekleme Mesafesi (mt)Fren Mesafesi (mt)
20 km/s 2.6 mt 8.6 mt
30 km/s 4.6 mt 18 mt
40 km/s 7.2 mt 32.6 mt

Tabloda da gösterildiği gibi, hız arttıkça hem bekleme hem de fren mesafesi artar. Bu nedenle, sürücüler her zaman araçlarının hızını kontrol ederek trafikte güvenli bir şekilde ilerlemelidir. Araç sürerken uygun mesafede gitmek, diğer araç sürücülerinin ve yayaların güvenliği için önemlidir.
Sürücü Yardımcı Sistemlerinin Kullanımı


Sürücü Yardımcı Sistemlerinin Kullanımı konusuna değinmek istiyorum. Günümüzde birçok araçta aktif ve pasif güvenlik özellikleri bulunmaktadır. Bu özellikler sayesinde sürüş güvenliği artırılmaktadır. Sürücü yardımcı sistemlerinin kullanımı sürücülerin hayatını kolaylaştırdığı gibi, kazaları da önlemektedir.

Sürücü yardımcı sistemleri, araçta güvenliği artırmak için tasarlanmıştır. Bu sistemlerden bazıları şunlardır :
  • Adaptive Cruise Control (ACC) : Bu sistem, aracın hızını ve mesafesini ayarlama özelliğine sahiptir. Böylece araç sürücüsü, hızını ve takip mesafesini sürekli ayarlamak zorunda kalmaz.
  • Lane Departure Warning (LDW) : Bu sistem, şerit değiştirirken veya şerit dışına çıkarsanız sizi uyarır. Bu şekilde kazaların önlenmesinde etkili bir yöntemdir.
  • Blind Spot Monitoring (BSM) : Bu sistem, aracın arkasındaki görüş alanını genişletir. Böylece araç sürücüleri, araçlarının yanında bulunan diğer araçları daha rahat görebilirler.
Sistem AdıÖzellikleri
Adaptive Cruise Control (ACC) Aracın hızını ve mesafesini ayarlama özelliği
Lane Departure Warning (LDW) Şerit değiştirirken veya şerit dışına çıkarsanız sizi uyarır.
Blind Spot Monitoring (BSM) Araç sürücülerinin görüş alanını genişletir.

Sürücü yardımcı sistemlerinin kullanımı ile ilgili olarak, sürücülerin uygun şekilde eğitilmesi önemlidir. Sistemlerin nasıl çalıştığını bilmek, sürüş sırasında sürücüye yardımcı olacaktır. Ancak, herhangi bir sürücü yardımcı sistemi ne kadar gelişmiş olursa olsun, sürücülerin hala araç kullanma becerisine sahip olmaları önemlidir. Araç sürücüleri, her zaman dikkatli ve uygun hızda araç kullanmalıdırlar.
Yavaş Ve Kontrollü Kalkış Yapma Teknikleri


Yavaş ve kontrollü bir şekilde araç kalkışı yapmak, tam bir sürücü olmanın önemli bir parçasıdır. Özellikle trafikte ve rampalarda kalkışların kontrolsüz yapılması hem araç hem de trafik açısından büyük bir tehlike oluşturur.

Yavaş ve kontrollü kalkış öncelikle el freninin doğru kullanımını gerektirir. Araç önce 1. vitese alınır, sonra el freni yavaşça bırakılır ve gaz pedalı yavaşça basılır. Aniden hızlanmamaya özen gösterin, hızı aşağıdaki trafik koşullarına uygun olarak ayarlayın. Kalkıştan sonra, vites geçişlerine de dikkat edilmelidir.

Bunun yanı sıra, lastiklerin durumu da araç kalkışı için önemlidir. Lastiklerin yeterince tutuşu yoksa, kayma riski artar ve kalkış zorlaşır. Kış aylarında özellikle lastik değişimi yaparak, kış lastiği kullanarak aracın kalkış ve duruş ayarlarında avantaj sağlayabilirsiniz.
Araç Kalkışı İçin Özet Teknikler
1. Vitese alın.
El freni yavaşça bırakın.
Gaz pedalını yavaşça basın, hızlamamanıza özen gösterin.
Fren ile aracı gereksiz yere yavaşlatmayın.
Yavaş ve kontrollü kalkış yapın.

Kısacası, yavaş ve kontrollü kalkış yapmak sadece aracın ve trafik güvenliği için değil, aynı zamanda araç performansı ve yakıt sarfiyatı açısından da önemlidir. Her sürücü, bu teknikleri iyi anlamalı ve uygulamalıdır. Sadece kendinizin değil, trafikteki diğer sürücülerin güvenliği için bu kurallara uygun bir şekilde kalkış yapın.
Kaygan Yollarda Viraj Alma Teknikleri


Kış ayları geldiğinde, zeminler ıslak ve kaygan hale gelebilir. Bu nedenle, sürüş sırasında kaygan yollarda viraj almak zordur ve bazı önlemler almak gerekir.

İlk olarak, yavaşlayın. Virajlara yaklaşırken hızınızı azaltın. Bu, aracınızın yolu daha rahat tutmasına yardımcı olur ve kaymayı azaltır.
  • Seyahat ettiğiniz hattı seçin. Virajların iç kısımlarında seyahat etmek yerine, dış kısımlarda daha fazla yer kaplayacak şekilde seyahat etmek daha iyidir. Bu, eğimin üst kısmındaki yolun daha az kaygan olmasına yardımcı olur.

Kontrollü ve dengeli gaz pedallarına basın. Aracınıza fazla gaz verirseniz, lastiklerinizi kaydırabilirsiniz. Aynı şekilde, aracınızı çok yavaş sürerseniz, lastikleriniz düzgün bir şekilde yol tutmaz ve kayabilirler.
Dik ve dar virajlarda dikkatli olunBüyük bir aracınız varsa daha dikkatli olun
Dik ve dar virajlarda, yukarı veya aşağı yöne giderseniz, dönüşü ne kadar hızlı yaparsanız yapın, aracınız yatma eğilimi gösterebilir ve kontrolden çıkabilir. Bu nedenle, bu virajlarda yavaş ve sakin olmak önemlidir. Büyük bir araç kullanıyorsanız, özellikle otobüs ve kamyonlar, aracınız ağırlığı nedeniyle daha fazla kayabilir. Bu nedenle, virajları daha yavaş ve kontrollü bir şekilde almanız gerekir.
Yokuş Yukarı çıkarken Dikkat Edilmesi Gerekenler


Yokuş yukarı çıkmak her sürücünün yapmak zorunda olduğu bir manevradır ve bu manevra doğru teknikler kullanılmazsa tehlikeli olabilir. Yokuş yukarı çıkarken dikkat edilmesi gereken bazı önemli noktalar vardır.

İlk olarak, aracınızın hızını doğru bir şekilde kontrol etmelisiniz. Yavaş ve sabit bir hızda çıkmak en doğru tercihtir. Eğer aracınızı hızlandırırsanız, aracınızın motoru ve frenleri aşırı çalışabilir ve bu da aracınızın daha erken bozulmasına neden olabilir. Ayrıca, yavaş hızda çıkmak aracınızın daha iyi bir şekilde denge sağlamasına yardımcı olacaktır.
DOÄRU YÖNTEMLERYANLIŞ YÖNTEMLER
  • Sakın debriyajı kopartmayın.
  • Yavaş gidin ama kesinlikle duraklamayın.
  • Yokuş başında gereğinden fazla gaz verip, boşa geçirme.
  • Aracın ağırlığı en dengeli şekilde bölüştürülmeli.
  • Trafik yoğunluğu varsa, aracınızı geride tutarak dikkatli olun.
  • Sakın debriyajda ağzınızı sakızla oynatmayın.
  • Kavşak kollarını çok kullanmayın.
  • çok düşük devirlerde çıkarken yüksek sıkıntı çıkarabilirsiniz.

Bunun yanı sıra, aracınızın önemli ağırlığının arka kısmında olması sıkça karşılaşılan bir durumdur, dolayısıyla araç gövdenizi en iyi şekilde yere tutunacak biçimde dengelemek önemlidir. Ayrıca, eğer manuel araç kullanıyorsanız, debriyajın doğru bir şekilde kullanılması gerekiyor. Debriyajı çok fazla kullanmak aracın hareketini yavaşlatabilir, debriyajı çok az kullanmak ise aracın motoruna zarar verebilir.

Sonuç olarak, yokuş yukarı çıkarken doğru teknikleri kullanmak oldukça önemlidir. Yavaş ve sabit bir hızda çıkmak, araç ağırlıklarını doğru bir şekilde dengelemek, ve debriyajı doğru kullanmak, aracınızın daha iyi performans göstermesine ve daha uzun ömürlü olmasına yardımcı olacaktır.
Acil Durumda Doğru Fren Kullanma Yöntemleri


Acil durumlarda doğru fren kullanma yöntemleri, araç sürüşünde karşılaşılabilecek hayati önem taşıyan bir konudur. çeşitli sebeplerden dolayı acil olarak durmanız gerektiğinde, doğru frenleme tekniklerine hakim olmak, sizi ve diğer yol kullanıcılarını koruyacaktır.

Eğer acil bir fren yapmanız gerekiyorsa, öncelikle panik yapmadan sakin kalmanız gerekir. Panik yapmak, yanlış fren kullanımına neden olabilir ve durumun daha da kötüleşmesine sebep olabilir.

Doğru fren kullanımı için fren pedalına güç uygulamaya başlamadan önce, aracın hızını azaltacak şekilde gaz pedalından ayak çekmek gerekir. Daha sonra, fren pedalına sert bir şekilde baskı uygulayın. Fren pedalına uyguladığınız basınç, aracın hızına ve büyüklüğüne bağlı olarak değişebilir.Fren Pedalına Uygulanan Kuvvet ve Araç Hızı
Araç Hızı (km/s)Fren Pedalına Uygulanan Kuvvet (kg)
0-20 5-30
21-40 30-50
41-60 50-70
61-80 70-90

Bir diğer önemli konu ise, ABS (Anti-lock Braking System) sisteminin kullanımıdır. Bu sistem, acil durumlarda fren pedalına uygulanan gücü optimize ederek, lastiklerin kaymasını engeller ve aracın kaymasına engel olur. Bu sebeple, acil durumlarda aracınızın ABS sistemi varsa, fren pedalına güç uygularken, pedalı tamamen bırakmak yerine hafif bir şekilde basılı tutmanız gerekmektedir.

Son olarak, acil durumda doğru fren kullanımı, araç sürüşünde genel olarak doğru hareket planlamasıyla bağlantılıdır. Zamanında, uygun bir mesafeden durmak, her zaman güvenli bir sürüş sağlar. Bu sebeple, düşük hızda seyir halinde olmak ve beklemek, fren mesafesinin kısalması için etkilidir.
 
Tüm sayfalar yüklendi.

Forumdan daha fazla yararlanmak için giriş yapın yada üye olun!

Forumdan daha fazla yararlanmak için giriş yapın veya kayıt olun!

Üye ol

Forumda bir hesap oluşturmak tamamen ücretsizdir.

Üye ol
Giriş yap

Eğer bir hesabınız var ise lütfen giriş yapın

Giriş yap

Bu konuyu görüntüleyenler

Benzer konular

Tema düzenleyici

Tema özelletirmeleri

Grafik arka planlar

Granit arka planlar