Web Analytics Made Easy - Statcounter
Neler yeni

Foruma hoş geldin, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız.

Türkiye'nin En Büyük Chery Topluluğu!

"CheryForum.NET" tüm "Chery" konularını ele alır ve "Chery" hakkında her tür bilgiye rahatça ulaşma ve sorunuza
cevap bulma olanağı tanır. Katılım ve kullanım tamamen ücretsiz olup, tamamıyla gönüllü üyelerin bir araya gelerek oluşturduğu bir platformdur!

Debriyaja basmadan vites atmak

  • Konbuyu başlatan Mehmet
  • Başlangıç tarihi
  • Cevaplar 0
  • Görüntüleme 73

Mehmet

Admin
Katılım
25 May 2023
Mesajlar
8,236
Çözümler
2
Aldığı Beğeni
20
Konum
Kocaeli
Zorlu Bir Yoldaki Kalkışlar İçin Teknik Öneriler


Zorlu bir yoldaki kalkışlar, her sürücü için zorlu bir testtir. Bunu başarmak, aracın ve sürücünün sağlıklı bir şekilde yola çıkmasını sağlayacaktır. Aşağıdaki teknik öneriler, zorlu yollar incinmeden, sıkıntısız bir şekilde çıkmanızı sağlayacak.

Vites seçimi, zorlu bir yolda kalkış yapmak için önemlidir. İlk vites, aracın aşağıya doğru hareket etmesini sağlar. Ancak, vites seçiminde sadece birinci vitese odaklanmak yanıltıcı olabilir. Bu durumda, doğru vitese geçiş yaparak kalkış yapabilirsiniz. Ayrıca, debriyaj pedalını yavaşça bırakmak da, aracın sağlıklı bir şekilde hareket etmesini sağlar.
Doğru TekniklerYanlış Teknikler
Yavaşça gaz pedalına basmak Hızlıça gaz pedalına basmak
Debriyaj pedalını yavaşça bırakmak Debriyaj pedalını hızlı bırakmak
İlk viteste belli bir mesafeyi geçtikten sonra, ikinci vitese geçmek İlk viteste devam etmek

Zorlu bir yolda kalkış yaparken, fazla gaz pedalına basmamaya özen göstermelisiniz. Bu, lastiklerin patlamasına neden olabilir ve aracın kontrolünü kaybetmesine sebep olabilir. Ayrıca, aracın direksiyonunu yakından takip etmek de, aracın kontrollü hareket etmesini sağlar.

Özet olarak, zorlu bir yolda kalkış yaparken doğru teknikler kullanılmalıdır. Vites seçimi, debriyaj pedalının kontrollü kullanımı ve gaz pedalına dikkat edilmesi gereklidir. Ayrıca, direksiyon kontrolü de önemlidir. Bu teknikleri uygulamak, aracınızın ömrünü uzatacak ve her zorlu yolda başarılı bir şekilde ilerlemenizi sağlayacaktır.
Vites Geçişlerinde Doğru Deviri Yakalamak


Vites Geçişlerinde Doğru Deviri Yakalamak, araç kullanımında oldukça önemli bir konudur. Yanlış devirde vites değiştirilmesi, aracın performansını düşürebilir, yakıt tüketimini artırabilir veya araçtaki aşınmayı artırabilir. Bunun yanı sıra doğru devirde vites değiştirilmesi, sürüş konforunu da artırır.

Vites değiştirirken doğru deviri yakalamak için yapılabilecek en iyi şey, aracın kullandığı motor devir saati göstergesini takip etmektir. Motor devir saati göstergesi, aracın hangi devirde olduğunu gösterir ve vites değiştirirken doğru deviri yakalamak için oldukça yardımcı olur.
  • Vites geçişlerinde doğru deviri yakalamak için ilk yapılması gereken şey, aracı mümkün olduğunca yüksek bir devirde kullanmaktır. Bu sayede vites atlamak daha doğru ve kolay hale gelecektir.
  • İkinci olarak, vites değiştirirken debriyaj pedalını yavaşça bırakmak gerekmektedir. Debriyaj pedalını hızlı bırakmak, araçta ani bir şok yaratarak performansı düşürebilir.
  • Ayrıca, vites değiştirirken gaz pedalından da yavaşça çekmek gerekmektedir. Gaz pedalı hızla bırakıldığında, motor freni devreye girer ve vites atlamak zorlaşır.
Doğru Vites Değiştirme DevirleriAracın Hızı
1. vitesten 2. vitese geçiş 10 – 20 km/saat
2. vitesten 3. vitese geçiş 20 – 40 km/saat
3. vitesten 4. vitese geçiş 40 – 60 km/saat
4. vitesten 5. vitese geçiş 60 – 80 km/saat

Doğru vites değiştirme devirlerine uyulduğunda, araç daha verimli çalışacak ve daha az yakıt tüketecektir. Ayrıca vites atlamaları daha kolay gerçekleşeceği için sürüş konforu da artacaktır. Vites geçişlerinde doğru deviri yakalamak, araç kullanımında oldukça önemli bir konu olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu nedenle, araç kullanırken doğru devirde vites değiştirmeye özen göstermek, sürüş güvenliği ve konforu açısından oldukça faydalı olacaktır.
Araç Türüne Göre Farklı Vites Geçiş Teknikleri


Araçların vites kullanımı sürüş esnasında oldukça önemlidir. Ancak her araçta vites geçiş teknikleri farklılık gösterebilir. Araç türüne göre doğru vites geçişleri yapmak hem aracın ömrünü uzatır hem de konforlu bir sürüş sağlar. İşte araç türüne göre farklı vites geçiş teknikleri:
Araç TürüVites Geçişleri
Otomatik Otomatik vitesli araçlarda, gaz pedalından ayağınızı çekerek vites geçişleri yapılır. Hızlandıkça otomatik olarak yükselen vitese, yavaşlayınca otomatik olarak düşen vitese sahiptir. Bu araçlarda vites geçişlerine müdahale etmek gereksizdir ve motorun daha az yorulmasına neden olur.
Düz Vites Düz vitesli araçlarda vites geçişleri sırasında debriyaj pedalı kullanılır. Yüksek devirlerde vites geçişleri yapmak, motora zarar verebilir. Araç hızından ziyade motor devri esas alınarak vites geçişleri yapılmalıdır.
Semi-Otomatik Semi-otomatik araçlar manuel araçlarda olduğu gibi gaz ve fren pedalının yanı sıra debriyaj da kullanılarak vites geçişleri yapılabilir. Ancak araç otomatik olarak vites geçişleri de yapabilir. Semi-otomatik araçlarda motor devrinin yanı sıra araç hızı da vites geçişlerinde dikkate alınmalıdır.
  • Bu tekniklerin yanı sıra araç türüne göre farklılıklar olabilir. Örneğin, kamyonetlerde motorun daha yüksek ve güçlü olması nedeniyle vites geçişleri daha yavaş yapılabilir.
  • Vites geçişleri yapılırken mutlaka trafik kurallarına uyulmalıdır. Hız sınırını aşmadan vites geçişleri yapmak, hem aracın ömrünü uzatır hem de yol güvenliğini sağlar.
  • Bazı araçlarda spor modu gibi özellikler bulunabilir. Bu özellikler aracın performansını arttırırken vites geçişleri de daha yüksek devirlerde yapılabilir.
Yokuşta Vites Kullanımı Hakkında Bilinmesi Gerekenler


Yokuşta araba kullanmak sürücüler için oldukça zorlayıcı olabilir. Özellikle kişinin ilk defa yokuşta araba kullanacağı durumlarda, hatalı vites kullanımı ve yanlış teknikler sürücüyü zor durumda bırakabilir. Bu nedenle yokuşta vites kullanırken bazı bilinmesi gereken noktalar bulunmaktadır.

Gereksiz vites değişikliklerinden kaçınmak oldukça önemlidir. Yokuşlarda vitesi seçerken öncelikle araca uygun olan viteste kalınmalıdır. Eğer vites yükseltilirse ve araç yavaşlarsa tekrardan daha düşük bir vitese geçilmelidir. Bu sayede araç kontrol altında tutulabilir ve araç daha az yorulur.
  • Yokuşta araba kullanırken dikkat edilmesi gereken bir diğer nokta da fren kullanımıdır. Araç daha az yorulması için fren yerine motor freni kullanılmalıdır.
  • Aynı zamanda doğru teknikle yokuşlarda araba kalkışı daha kolay hale getirilebilir. Bu teknikte fren pedalına tek seferde tam basıp, daha sonra perakende yapmadan debriyaj pedalına basılır ve araç sürat kazanana kadar doğru viteste tutulur. Daha sonra debriyaj pedalı yavaşça bırakılır.
Kalkış NoktasıVites Seçimi
Yatay Yol Birinci Vites
20 Derecelik Yol İkinci Vites
30 Derecelik Yol Üçüncü Vites
40 Derecelik Yol Dördüncü veya Beşinci Vites

Yokuşta arabayı kontrol etmek oldukça zor olsa da doğru farkındalık ve tekniklerle daha kolay hale getirilebilir. Yukarıda belirtilen noktalara dikkat edildiği sürece, kişi aracını güvenle yokuşlardan geçirebilir.
Vites Değiştirirken Hız Farklarını Minimize Etmek


Vites değiştirirken hız farklarını minimize etmek, araç kullanırken özellikle uzun ve yorucu yollarda oldukça önemlidir. çünkü ani hız değişimleri aracın performansını düşürür ve daha fazla yakıt harcanmasına neden olur. Bu nedenle, vites değiştirirken birkaç teknik öneriye uymak, sürüş konforunu artıracaktır.

İlk öneri, vites değiştirirken debriyaj pedalını yavaşça bırakmaktır. Bu, daha yumuşak bir geçiş sağlar ve hız farklarını minimize eder. Ayrıca, vitesi değiştirirken gaz pedalını da aynı hızda bırakmak önemlidir. Bu, aracın hızlandığı ya da yavaşladığı ani hareketlerden kaçınmak için gereklidir.
  • Bir diğer öneri, vitesi sökmeden önce hızı kontrol etmektir. Yavaşlayan bir araçta, hızı kontrol etmek için bir sonraki vitese geçmek yerine, mevcut viteste kalmayı tercih etmelisiniz.
  • Ayrıca, gereksiz vites değiştirme hareketlerinden kaçınmak önemlidir. Örneğin, düz yolda iyi bir hızda seyahat ederken, bir sonraki vitese geçmek yerine, mevcut viteste kalmak daha akıllıca olabilir.
VitesHız Aralığı (km/sa)
1 0-20
2 20-40
3 40-60
4 60-80
5 80+

Son olarak, vitesten çıkmadan önce önceki vitese kadar yavaşlayın. Bu, vites değiştirmeden önce hızı düşürdüğünüzü garanti eder ve daha pürüzsüz bir vites geçişi sağlar. Bunların hepsi takip edildiğinde, araç kullanımı daha rahat ve daha akıcı bir deneyim olacaktır.
Araçta Motor Freninin Rolü Nedir?


Araç kullanırken sürekli olarak fren pedalına basmak veya el freni çekmek performans ve yakıt tüketimi açısından oldukça sakıncalıdır. Bu nedenle, araçta motor freninin rolü oldukça büyüktür.

Normal fren sistemi araçtaki hızı anında azaltmak için kullanılır. Ancak motor freni, aracın hızını yavaşlatmak veya durdurmak için motoru kullanır. Bu da normal fren sisteminin yanında kullanıldığında daha güvenli ve performanslı bir sürüş sağlar.
Motor freninin avantajları:
  • Yakıt tasarrufu sağlar
  • Normal fren sistemiyle birlikte kullanıldığında aracın daha kontrollü bir şekilde durmasını sağlar
  • Normal fren sistemine göre daha az aşınma ve yıpranma meydana getirir

Bununla birlikte, araçtaki motor gücünün düşük olduğu durumlarda motor freninin etkisi de azalır. Bu nedenle aracın türüne ve özelliklerine göre değişen farklı vites geçiş teknikleriyle motor freninin farklı etki dereceleri elde edilebilir.

Kısacası, araçta motor freni kullanımı aracın daha güvenli, performanslı ve ekonomik bir şekilde kullanılmasına yardımcı olur.
Düz Yolda Vites Geçişlerinde Sürüş Konforu İçin Yapılması Gerekenler


Düz yolda araç kullanırken vites değiştirmek sadece hızınızı kontrol etmekle kalmaz, aynı zamanda sürüş konforunuzu da artırır. Ancak, sadece doğru devir aralıklarında ve doğru şekilde vites değiştirerek bu rahatlığı sağlayabilirsiniz. İşte düz yolda vites geçişlerinde sürüş konforunuzu artırmak için yapabileceğiniz bazı teknikler:

1. Aracınızın motorunu tanıyın

Her aracın motoru farklı çalışır ve farklı bir güç aralığına sahiptir. Aracınızın motor özelliğini bilerek, hangi devir aralıklarında vites değiştirmeniz gerektiğini ve hangi hız aralığında düz yolda sürmeniz gerektiğini belirleyebilirsiniz. Bu da size daha rahat bir sürüş deneyimi sağlayacaktır.

2. Devir aralıklarına dikkat edin

Vites değiştirirken, aracın doğru devir aralığına ulaşması önemlidir. çoğu araç, düz yolda 2000-3000 devir aralığında en iyi performansı gösterir. Bu yüzden, devir saatindeki işaretlere dikkat ederek doğru vitesi seçerek vites geçişlerinizi yapın ve araçınızın tüm gücünü kullanın.

3. Debriyaj pedalını doğru kullanın

Doğru debriyaj pedalı kullanımı, daha rahat bir sürüş deneyimi sağlar. Debriyaj pedalını sadece vites değiştirmek için kullanın ve pedala çok sert basmayın. Hafif bir şekilde debriyaj pedalına basarak aracınızın duruşunu kontrol edin ve ani kalkışlardan kaçının.
VitesHız AralığıDevir Aralığı
1 0-20 km/sa 2500-3000
2 20-40 km/sa 2000-2500
3 40-60 km/sa 1500-2000
4 60-80 km/sa 1500-1800

Bu teknikleri kullanarak, düz yolda sürüş konforunuzu artırabilirsiniz. Ancak, trafik koşullarına göre vites değiştirmeniz gerekebilir. Bu yüzden, her zaman trafik kurallarına uyun ve güvenli sürüş için dikkatli olun.
 
Tüm sayfalar yüklendi.

Forumdan daha fazla yararlanmak için giriş yapın yada üye olun!

Forumdan daha fazla yararlanmak için giriş yapın veya kayıt olun!

Üye ol

Forumda bir hesap oluşturmak tamamen ücretsizdir.

Üye ol
Giriş yap

Eğer bir hesabınız var ise lütfen giriş yapın

Giriş yap

Bu konuyu görüntüleyenler

Benzer konular Forum Tarih
Mehmet Off/Topic 0 80
Mehmet Off/Topic 0 95

Benzer konular

Tema düzenleyici

Tema özelletirmeleri

Grafik arka planlar

Granit arka planlar