Web Analytics Made Easy - Statcounter
Neler yeni

Foruma hoş geldin, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız.

Türkiye'nin En Büyük Chery Topluluğu!

"CheryForum.NET" tüm "Chery" konularını ele alır ve "Chery" hakkında her tür bilgiye rahatça ulaşma ve sorunuza
cevap bulma olanağı tanır. Katılım ve kullanım tamamen ücretsiz olup, tamamıyla gönüllü üyelerin bir araya gelerek oluşturduğu bir platformdur!

Baskı balata nedir?

  • Konbuyu başlatan Mehmet
  • Başlangıç tarihi
  • Cevaplar 0
  • Görüntüleme 128

Mehmet

Admin
Katılım
25 May 2023
Mesajlar
8,236
Çözümler
2
Aldığı Beğeni
20
Konum
Kocaeli
Baskı Balata Ne İşe Yarar?


Baskı balatası, otomobil motorlu taşıtlarındaki manüel şanzımanların dişli değişimlerinin gerçekleşmesine yardımcı olan bir bileşendir. Dişli değişimleri, motor gücünü tekerleklere taşımak için gerekli olan transmisyon bileşenlerinde gerçekleştirilir. Bu mekanizma, aracın hızı ve ağırlığına göre değişen güç gereksinimlerini karşılamak üzere tasarlanmıştır.

Baskı balatasının temel işlevi, çıkış dişlisine motordan gelen gücü aktarmaktır. Baskı balatası, dişli kutusunun hareketli elemanları üzerine uygulanan öğütme kuvvetlerine direnç göstererek taşıtların dişli değişimlerini sorunsuz bir şekilde gerçekleştirir.

Baskı balatası, manüel şanzımanın temel parçalarından biridir. Manüel şanzımanlı araçlarda belirli bir hızdan sonra dişli değişimlerinin yapılması gereklidir. Baskı balatası bu işlemi mümkün kılmaktadır.
Baskı Balatası Malzemeleri
Volan Krank Mili
Kayış Kavrama Tablası

Baskı balatası, aracın hareket halindeyken taşıdığı yük, aracın hızı ve güç korelasyonlarına bağlı olarak belirli bir sürede değiştirilmesi gerekmektedir. Baskı balatasının değiştirilme süresi, normal sürüş koşullarına ve aracın risk boyutuna göre farklılık göstermektedir.

Baskı balatası, doğru şekilde kullanıldığında araçlarda uzun yıllar boyunca sorunsuz bir şekilde çalışabilir. Ancak, yanlış kullanım veya ihmal sonucu, baskı balatası arızalı hale gelebilir. Baskı balatası arızaları genellikle, baskı balatasının sürtme yüzeyinin aşınmasından veya kumlanmasından kaynaklanmaktadır. Bu nedenle, aracın belirli bir süre kullanımından sonra baskı balatası sistemi periyodik olarak kontrol edilmelidir.
Baskı Balatası Nasıl çalışır?


Baskı Balatası Nasıl çalışır?

Baskı balatası, otomobil motorunun güç iletim sisteminin bir parçasıdır. Kavramalı mekanizmanın bir parçasıdır ve parçaların kavrama diskleri gibi hareket etmesini sağlar. Bu balatalar, motordan kavrama diske güç aktarır ve aracın vites değiştirme işlemini yapmasına olanak tanır.
Baskı Balatası Parçaları İşlevleri
Basınç levhası Basınç uygular ve kavrama diski ile kavrama sağlar.
Rulman Basınç levhasının hareketini sağlar ve kavrama diski ve motor arasında yerleştirilir.
Kavrama diski Motordan gücü alır ve aktarır.

Baskı balataları çalışma prensibi basit bir yapıya sahiptir. Sürücü, vites değiştirmek istediğinde, debriyaj pedalına bastığında basınç levhası hareket eder. Bu nedenle kavrama diski ile temas kesilir ve motorun gücü aktarılmaz. Kavrama diski ve motordan gelen güç arasındaki temas kesintisi, vites değiştirme işlemini engeller veya kolaylaştırır. Bu sayede otomobil daha rahat ve pürüzsüz bir şekilde vites değiştirir.

Baskı balatası arızaları, yaygın bir sorundur. Bunun nedeni sık sık debriyaj pedalına basmak, yüksek hızda kullanmak, ağır yükler taşımak, sürtünme malzemelerinin eski veya aşınmış olması vb. olabilir. Arıza ayıklama için, arıza olan balatanın değiştirilmesi gerektiğinde yapılması gerekir.
Baskı Balatası Arıza Nedenleri Nelerdir?


Baskı balatası, otomobillerdeki debriyaja bağlı bir sistemdir. Debriyaj pedalına basıldığında depresyon yayı sayesinde baskı balataları hareket ederek mekanik olarak debriyaj plakasının preslenebilmesini sağlar. Ancak zamanla baskı balatası arızaları meydana gelebilir ve otomobilinizi çalıştırmakta zorlanabilirsiniz.

Baskı balatası arızalarının en sık sebeplerinden biri baskı balatası parçalarının eskimesidir. Bu aşınma sebebiyle baskı balatası üzerindeki çizgiler kaybolur ve bu da arızaya neden olur. Ayrıca baskı balatasındaki diğer bir arıza sebebi ise yağ kaçaklarıdır. Yağların baskı balatasının içine sızması arızalara sebep olur ve aracınızın debriyajını çalıştırmakta güçlük çekmenize yol açar.
  • Baskı balatası arızalarının diğer sebepleri:
  • ⢠Baskı balatası yaylarının kırılması ya da gevşemesi
  • ⢠Baskı balatasının presleme dişlinin üzerine binmesi
  • ⢠Baskı balatası pistonunun arızalanması
Baskı Balatası ArızalarıSebepleri
Baskı balatasının patlaması Baskı plakası aşırı sıkılırsa veya birleştirme yapılırken hatalar yapılırsa
Debriyaj pedalına basıldığında ses çıkması Baskı balatasının deformasyonu veya baskı balatası üzerindeki yayların kırılması
Debriyaj pedalı zor hareket ediyor Baskı balatasının aşınması veya yağ kaçakları

Baskı balatası arızaları, otomobilinizi etkileyecek önemli problemlerdir ve giderilmesi zaman alabilir. Bu nedenle, olası arızaların önlenmesi için aracınızın bakımını zamanında ve düzenli olarak yaptırmalısınız. Bu şekilde baskı balatası arızalarının önüne geçebilir ve sağlıklı bir araç kullanımı sağlayabilirsiniz.
Baskı Balatası Nasıl Değiştirilir?


Baskı balatası, araçların motor gücünü vites kutusu aracılığıyla tekerleklere ileten önemli bir parçadır. Bu parça, zamanla aşınır ve eskiyebilir, bu da performans kaybına ve araçta arızalara neden olabilir. Bu nedenle, baskı balatası değiştirilmesi gereken bir aksamdır.

Baskı balatasını değiştirmek biraz zahmetli bir işlemdir. İlk olarak, araç yukarı kaldırılmalı ve vites kutusu çıkarılmalıdır. Bu işlem için bazı özel aletlere ihtiyaç duyulabilir. Sonra, baskı balatasının civataları sökülür ve balata çıkarılır.

Yeni baskı balatası tavsiye edilen yönteme göre takılır ve civatalar sıkılır. Son olarak, vites kutusu takılır ve araç test edilir.
Baskı balatası değiştirilirken dikkat edilmesi gerekenler:
  • Önce aracın yukarı kaldırılması ve güvenli bir şekilde sabitlenmesi gerekir.
  • Birinci vitese alınmalı ve el freni çekilmelidir.
  • Baskı balatası değişimi için özel aletler kullanılmalıdır.
  • Balata sıkı bir şekilde takılmalı ve civatalar iyice sıkılmalıdır.
  • Değişiklikler tamamlandıktan sonra araç test edilmelidir.
Baskı Balatasında Kullanılan Malzemeler Nelerdir?


Baskı balatası aracın debriyaj sisteminde oldukça önemli bir parçadır. Ancak çalışabilmesi için belirli malzemelerin bir arada kullanılması gerekmektedir. Peki, baskı balatası hangi malzemelerden üretilmektedir? İşte sizlere baskı balatasında kullanılan malzemeler.
MalzemeÖzellikleri
Preslenmiş çelik Levha Baskı balatasının yapımında en önemli malzeme preslenmiş çelik levhadır. Bu malzeme baskı yapabilen bir yapıya sahiptir ve baskı balatasının görevini yerine getirmesini sağlar.
Keçe Baskı balatasının yapısında ayrıca keçe malzemesi de kullanılmaktadır. Bu malzeme, baskı balatasının yavaşlama süreci sırasında sürtünmeyi arttırarak aracın daha rahat durmasına yardımcı olur.
Yaylar Baskı balatası yapısında baskı yayları da yer almaktadır. Bu yaylar, baskı balatasındaki basınç noktalarının eşit olmasını ve debriyaj sisteminin sağlıklı çalışmasını sağlar.

Yukarıda bahsettiğimiz malzemeler baskı balatasının yapısında en çok kullanılan malzemelerdir. Ancak bazı durumlarda imalatçılar farklı malzemeler de kullanabilirler. Burada önemli olan şey, kullanılan malzemelerin kaliteli ve dayanıklı olmasıdır. Bu sayede, baskı balatası daha uzun ömürlü olur ve aracın debriyaj sistemi sağlıklı bir şekilde çalışır.
Baskı Balatası Kaç Km’de Değiştirilmelidir?


Baskı balatası, aracın tahrik sistemindeki önemli bir parçadır. Emniyet kemerlerinin yanı sıra fren sistemleri de otomobillerin en önemli güvenlik unsurlarından biridir. Ancak, fren sistemindeki her parça gibi baskı balatası da zaman içinde kullanım ömrünü doldurur ve değiştirilmesi gerektiği ortaya çıkar.

Bir aracın baskı balatası ne sıklıkla değiştirilmelidir?

Bir aracın yaptığı kilometre ne kadar olursa olsun, baskı balatasının ömrü değişebilir. Bu, aracın sürüş koşullarına, sürücünün sürüş tarzına ve baskı balatasının kalitesine bağlıdır. Standart bir baskı balatasının ömrü 50.000 ila 70.000 km arasında değişebilir. Ancak, yüksek kaliteli bir baskı balatası yüksek kilometreler yapabilir ve 100.000 km’den daha uzun ömre sahip olabilir.

Baskı balatasının ömrünü belirleyen faktörler nelerdir?
FaktörlerÖmür üzerindeki etkisi
Sürüş koşulları Baskı balatasının ömrünü en çok etkileyen faktördür. Şehir içinde sık sık dur-kalk trafikte kullanılan araçlar daha sık fren yapacakları için baskı balatası daha hızlı aşınacaktır.
Sürücünün sürüş tarzı Agressif veya fren pedalına çok sert basan sürücüler, baskı balatasının ömrünü kısaltır. Akıllıca sürüş yapmak, fren sisteminin ömrünü uzatabilir.
Baskı balatasının kalitesi Baskı balatasının kalitesi ömrü üzerinde büyük bir etkiye sahiptir. Kaliteli bir baskı balatası, daha uzun süre dayanır ve daha az aşınır. Ancak, daha ucuz bir baskı balatası daha kısa bir ömre sahip olabilir.
Baskı Balata Sorunları Nasıl Önlenir?




Baskı Balata Sorunları Nasıl Önlenir?

Baskı balata, araçların vites değiştirme işlemlerindeki önemli bir parçadır. Bu nedenle, araçların güvenliği açısından baskı balatalarının sorunsuz çalışması oldukça önemlidir. Ancak baskı balatası birçok soruna yol açabilir. Bu sorunları önlemek için bazı adımlar atmak gerekmektedir.

Baskı Balatası Sorunlarının Önlenmesi için Bazı Önlemler Nelerdir?
  • Doğru kullanım: Araçların baskı balataları, aşırı zorlama ve kullanım sonucu hızla aşınabilir. Bu nedenle, araç kullanıcıları, vites değiştirirken doğru şekilde kullanmalı ve gereksiz zorlamaktan kaçınmalıdır.
  • Bakım: Baskı balatasının sorunsuz çalışması için, araçların periyodik bakımlarının düzenli olarak yapılması gerekmektedir. Bu sayede baskı balatasındaki sorunların erken tespit edilmesi mümkün olacaktır.
  • Kaliteli parça kullanımı: Baskı balatası değiştirilirken, kaliteli ve orijinal parçaların kullanılması gerekmektedir. Bu, sorunların tekrarlanmasını ve araçların güvenliği açısından risk oluşturmasını engelleyecektir.

Baskı Balatası Sorunları Nelerdir?
Sorun Açıklama
Aşınma Baskı balatasının aşırı aşınması, araçların vites geçişlerinde sorun yaşamasına neden olur.
Gürültü Baskı balatasındaki bir sorun, araçların vites geçişlerinde gürültüye neden olabilir.
Yumuşak pedal hissi Baskı balatasındaki bir sorun, araç kullanıcılarına pedalın hissiyatında değişiklikler yaşatabilir.
 
Tüm sayfalar yüklendi.

Forumdan daha fazla yararlanmak için giriş yapın yada üye olun!

Forumdan daha fazla yararlanmak için giriş yapın veya kayıt olun!

Üye ol

Forumda bir hesap oluşturmak tamamen ücretsizdir.

Üye ol
Giriş yap

Eğer bir hesabınız var ise lütfen giriş yapın

Giriş yap

Bu konuyu görüntüleyenler

Benzer konular

Tema düzenleyici

Tema özelletirmeleri

Grafik arka planlar

Granit arka planlar